Google Ads Promoted Pins

Mads Gjerrild

Google Ads Specialist, Partner – Gjerrilds

Google Ads Promoted Pins

En feature i Google Ads, som viser annoncer i Google Maps. Det er egentlig ganske simpelt; hvis du har en butik, kan du promovere lokationen i Google Maps (se billede), hvilket kan hjælpe dig til at blive set af flere og få flere besøgende i butikken.

Her ses en annonce jeg ser for Telia, fordi jeg har været på udkig efter nyt abonnement. Jeg ser denne pin hver gang jeg åbner Google Maps i Aarhus.

Ifølge Google selv så har over en milliard mennesker downloadet Google Maps og appen bliver brugt over 1,5 milliard gange om året til at finde vej. Googles håb med Promoted Pins er at drive flere besøgende til butikkerne gennem lokale kampagner.

Formålet med Promoted Pins er at hjælpe med at skabe relevante resultater når man fx søger på blomsterbutik eller grønthandler på Google Maps. Det vil sige hvis du søger efter grønthandler på Google Maps, viser appen butikker der sælger grøntsager i nærheden af dig.

Udover Google Maps Promoted Pins kan du også tilføje:

  • Kupon baseret rabatter direkte i Google Maps, når nogen klikker ind på din forretning
  • Du har mulighed for at få vist hvad du har på lager (Det kan du læse mere om, hvordan du gør her)
  • Du kan få vist dine lokale data, som fx telefonnummer, adresser, website, billeder, rute og mere.

Hvad gør Google Maps Promoted Pins så vigtige?

Ifølge Google så er over 30% af alle mobile søgninger relateret til lokationer (Google casestudie) som også viser at 76 % af personer der søger efter noget i nærheden, besøger inden for en dag. 28 % af disse søgninger resulterer i et køb i butikken.

Disse studier viser også at hele 76% af personer, der søger efter noget i nærheden besøger stedet inden for en dag og at 28% af disse søgninger resulterer i et køb i butikken. Disse studier viser altså, at butiksbesøg har en rigtig stor værdi, og derfor giver det rigtig god mening at drive trafik ind i butikken – hvilket ultimativt er Google Maps Promoted Pins formål.

Hvad koster det at bruge Google Maps Promoted Pins?

Normalt vil det kun koste cost-per-click (CPC), det vil sige at du betaler kun når der er nogle som klikker på din pin. Du kommer altså ikke til at betale for kun at blive vist på Google Maps. Det er altså kun når der bliver klikket på din pin at du vil komme til at betale.

Hvordan kommer du igang med Google Maps Promoted Pins?

Nu når du har en basis forståelse for, hvad Google Maps Promoted Pins er, så vil du sikkert gerne i gang med at sætte det op. Det positive her er at det er yderst simpelt og tager ikke nødvendigvis særlig lang tid:

  • Start med at verificere din forretning med Google, gennem Google My Business
  • Tilføj lokations-/adresseudvidelsen i Google Ads
  • Sørg for at opdatere din Google My Business konto, så alt er korrekt
  • Udvælg lokationer, juster bud priser i nærheden af din butik
  • Udvælg søgeord, som relaterer til din forretning, men også hvad dine potentielle kunder søger efter. Dette kan både være søgninger på brands eller mere generiske søgeord, som er relateret til det du tilbyder.

Læs også

Kontakt

31 60 45 33

Adresse Ny Banegårdsgade 48, 8000 Aarhus

Email mgs@gjerrilds.dk